Yours truly

My photo
Quand les mots deviennent paragraphes...

Saturday, August 9, 2014

22 tahun 4 hari

Bismillah
Assalamualaikum..


Tanggal 5 Ogos, sudah 22 tahun aku hidup atas muka bumi ini, dalam 22 tahun itu bergunung dosa telah dikumpul, berkurang atau makin bertambah. Allah saja tahu.


Kalau dulu ulang tahun adalah hari paling sunyi di mana aku pun kurang ambil kisah, mungkin cuma berharap dalam hati.

Ulang tahun ke 22 tidak pula.. Ini nikmat yang jarang-2 aku dapat. Walaupun sekadar dihujani ucapan, itu sudah teramat cukup. Ditambah kejutan dari rakan sekelas, itu paling gembira. Disambut awal oleh ibu gara-gara aku harus kembali ke latihan industri. Walau sambutan agak hambar, dan mungkin ibu kecewa kerana dia yang paling bersungguh nak sambut tapi aku pergi beraya lewat dengan kawan-2. Maaf..dan aku mahu kembali ke waktu itu, menyambutnya awal dengan sempurna =(



Rindu ibu dan semuanya. Rindu rumahku. 


Kalau dulu ulang tahun itu sunyi, tapi aku masih berteman keluarga. 
Kini ulang tahun agak berwarna, tapi aku jauh dari tempat asal ku.




.
Aku rasa semakin matang fikiran ku.
bertumbuh bersama umur.



Mungkinkah ulang tahun seterusnya akan menyepi kembali atau terus bernyawa?

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment.. =)

Hak Milik © Angkara Hati